Kuriame išliekamąją vertę


Sužinokite kaip

Susisiekime:

Palikite savo numerį, mes jums paskambinsime

SIŲSTI

Naujienos

2017-02-22

Naudinga informacija vadovams: konsultanto Ritoldo Narmonto įžvalgos

 

Kodėl naujai paskirti vadovai dažnai nepateisina lūkesčių?

 

Vis daugiau įmonių pastebi, jog į vadovaujančias pareigas naujai paskirti darbuotojai neišpildo jiems keliamų lūkesčių. Tai patvirtina ir pasaulinės verslo konsultavimo kompanijos „CEB“ atliktas tyrimas, kurio metu buvo nustatyta, jog daugiau kaip 60 proc. vadovų pirmuosius dvejus metus dirba prasčiau, nei iš jų yra tikimasi. Dar labiau neramina Harvardo profesorės Lindos Hill tyrimo išvados, kuriose teigiama, jog prasti lyderystės įgūdžiai, susiformavę lemiamais pirmaisiais darbo metais, pančioja vadovus iki pat jų karjeros vadovaujamose pareigose pabaigos.

 

„Neefektyvus vadovo darbas turi neigiamų pasekmių keliuose frontuose. Neveiksmingai vadovaudamas lyderis išsikasa sau duobę, iš kurios vėliau bandydamas išlipti dažnai išsiugdo neefektyvius įgūdžius. Kai žmonėms vadovauja neįgudęs vadovas, kenčia ne tik bendra įmonės atmosfera ir darbuotojų pasitikėjimas, bet tai daro neigiamą įtaką ir pavaldinių darbo rezultatams bei jų nuomonei apie organizaciją. Žmonės, turėję prastą bendravimo su vadovu patirtį, dažnai nusivilia ir visa kompanija, paskyrusia tokį darbuotoją į lyderio poziciją“, - teigia patyręs vadovų ugdymo ekspertas Ritoldas Narmontas (UAB Sėkmės laboratorija).

 

Pasak Ritoldo, siekiant išvengti šių problemų, privalu koncentruotis į naujų vadovų vadovavimo bei ugdomųjų pokalbių su savo pavaldiniais pravedimo įgūdžių formavimą. Pradedančiųjų vadovų ugdymui puikiai tinka situacinės lyderystės modeliu paremti mokymai, kurių metu nagrinėjami keturių tipų pokalbiai:

  1. Pokalbio tikslams nustatyti esmė - aiškiai aptarti ir sėkmingai pradėti darbus, užtikrinti, kad žmonės suvoktų, ko iš jų tikimasi ir kad jiems patiems rūpėtų geras paskirtų užduočių atlikimas.
  2. Pagiriamasis pokalbis reikalingas, kai darbas vyksta efektyviai. Tai įtvirtina teisingą vadovo elgseną.
  3. Nukreipimo reikiama linkme pokalbis būtinas tada, kai vadovo netenkina darbo rezultatai. Toks pokalbis suteikia vadovui galimybę, o kartais ir drąsos, reikalingos pasakyti: „Reikalai klostosi ne taip, kaip turėtų. Ką darysime?“ Šio tipo pokalbių tikslas - grąžinti procesą į reikiamas vėžes. Tam gali prireikti iš naujo sukonkretinti iškeltus tikslus arba padėti pavaldiniams.
  4. Užbaigimo pokalbis inicijuojamas konkrečiam projektui pasibaigus. Šis pokalbis tiek darbuotojui, tiek vadovui suteikia galimybę pasidžiaugti pasiekimais ir apsvarstyti visą projekto metu sukauptą patirtį.

 

Kaip teigia Ritoldas: „Darbo santykius užmezgame ir palaikome bendraudami. Kiekvienas pokalbis su darbuotoju šį santykį vysto teisinga arba klaidinga linkme.“ Perėjimas iš pavaldinio pozicijos į vadovo postą - įdomus ir kupinas iššūkių procesas. Užsitikrinkite, kad jis jūsų organizacijoje vyktų sklandžiai ir efektyviai.

Mus galite rasti

UAB "Sėkmės laboratorija" Aguonų g. 14-64, Vilnius

Susisiekime

8 5 272 8137
8 6 577 7757
info@sekmeslab.lt